06 54 97 41 70 [email protected]

Het is belangrijk en wordt nog steeds belangrijker! Jezelf laten zien, op je site, op je socials…gewoon overal!
Mede door de komst van de vele socials moet je er nu bovenuit steken met pakkende fotografie.

Door persoonlijkheid te tonen en jezelf te laten zien, creëer je vertrouwen van klanten en opdrachtgevers. Immers doet iedereen het liefst zaken met personen. Staat er bijvoorbeeld niemand op de site? Dan klikt een gedeelte van de bezoekers gewoon verder!
De persoon achter de business, daar gaat het ook om. Als je moet zoeken naar wie er achter zit, zou jij dan interesse hebben?

Businesscase:

Stel…Je bent op zoek naar een zakelijke dienstverlener…
Je krijgt 8 aanbevelingen door een vraag op LinkedIn met ervaringen naar een zakelijke dienstverlener. 2 hebben er geen foto’s van zichzelf en/of medewerkers online staan. 4 hebben magere foto’s, waar niemand echt herkenbaar is (door gebrek aan kwaliteit in de foto’s) Of er ontbreken foto’s. 2 hebben wel foto’s op de site staan, waarvan 1 partij echt mooie en sprekende foto’s online heeft staan. Goed verhaal op de website + goede foto’s, ze stralen persoonlijkheid uit.
Voor wie zou jij gaan? Kijk, waarschijnlijk ga jij ook voor diegene die zichzelf goed presenteert

TIPS OM JEZELF EN JE ONDERNEMING BETER TE PRESENTEREN

➡️ Zet je foto’s breed in! Maak er veelvuldig gebruik van!

Dit is bijna een inkoppertje, maar ik zie het vaak nog ‘mis gaan’.
Foto’s worden na de shoot mondjesmaat gebruikt, dat kan beter.

* Post regelmatig op de diverse socials
* Gebruik ze ook op diverse pagina’s op je website
* Vergeet LinkedIn niet!! LinkedIn is de plek voor een groot bereik. Post regelmatig je foto’s, zorg dat door mooie foto’s jouw posts op gaan vallen en deze vaker gezien worden.

➡️ Heb je een mooie kantooromgeving? Maak daar gebruik van!

Tegenwoordig zijn er veel mooie en hippe kantooromgevingen. Hier kun je voor de fotografie ideaal gebruik van maken. Voor klanten die bij jou/jullie over de vloer komen is dit herkenbaar en je hebt gelijk een mooie uitstraling!

Ik kom op zoveel plekken, waar het echt zo mooi is om te fotograferen!!

Pak de mooiste ruimtes en zorg dat je deze uitstraling doortrekt in je branding!

➡️ Werk je veel op locatie? Ga voor een shoot op locatie!

Laat de foto’s dan ook met locatie als achtergrond maken. Dit kan buiten op een herkenbare plek zijn, of op kantoor met kantoor omgeving als achtergrond.
Of jullie kantoor, of de omgeving waar jullie werkzaam zijn en wat jullie uit willen stralen.

Foto’s gaan op deze manier meer spreken en hebben gelijk een context. 

➡️ Tips voor locaties en props op foto’s

Locaties:
* Een locatie waar je vaak werkt of koffie drinkt
* Een plek in het gebouw die heel herkenbaar is
* In je kantoor met bijvoorbeeld mooi groen op de achtergrond (lifestyle uitstraling)
* Buiten met kantoor en omgeving als achtergrond
* Herkenbare spots in de stad of regio waar je werkt 

Props in / bij je foto:
* Met Laptop, IPad, Koptelefoon en andere zaken die je direct bij je werk gebruikt
* Met telefoon, bellend
* Achter de podcastmicrofoon
* Zaken die direct met je business en markt te maken hebben (bijvoorbeeld bepaalde boeken, apparatuur,  gadgets etc)

➡️ Werk je met meerdere mensen ?Laat je team zien, stel iedereen voor!

Heb je een team? Laat de keyplayers (of gewoon iedereen) zien. Een potentiële opdrachtgever ziet wie er bij horen, wie ze tegen komen bij/in het bedrijf.
Identieke uitstraling, mooie sprekende foto’s. Je staat al met 1-0 voor (ja echt waar!)
Zo heb je ook bij bijvoorbeeld blogartikelen foto’s bij de schrijvers. Je kan de medewerkers voorstellen op diverse kanalen. Zo heb je ook regelmatig nieuwe content.
Je zet de medewerkers met mooie portretten op een voetstuk en deze kunnen ze ook op LinkedIn gebruiken. Dit straalt dan ook eenheid uit.

➡️ Brainstorm over toekomstige onderwerpen waarover je wilt schrijven

En pas daar de wensen van de fotografie op aan.

Ga even brainstormen over de onderwerpen waar je zelf graag in de toekomst wilt schrijven en posten. Bedenk welke beelden bij deze onderwerpen zouden horen!
Maak een lijst met mogelijke posts op LinkedIn, blogs op je website, Stories op instagram etc etc. Probeer jezelf, jouw/jullie bedrijf hiermee optimaal als merk neer te zetten dmv fotografie.

Post ook altijd met pakkend beeldmateriaal, dat zorgt voor meer aandacht en herkenbaarheid.

Dit waren al een aantal mooie tips om jezelf, je onderneming en je bedrijf te laten zien.
Zie het vooral als de manier hoe je je personal branding aan gaat pakken en hoe je beeldmateriaal hier voor in kunt zetten!

Uiteindelijk is het een kruisbestuiving. Veel draait om zichtbaarheid, herkenbaarheid. En hoe je deze in zet. Het is een combinatie van website, het posten op de socials (LinkedIn, insta, Facebook etc.)

 

En de fotografie? Daar ben ik jullie graag mee van dienst!

 

✅ De alomvattende tip: Kies voor kwaliteit ✅ 

Kies voor kwaliteit in de fotografie. Kijk naar helderheid en hoe de foto’s spreken en knallen. Ook daardoor ga je jezelf beter presenteren.
Probeer in je keuze ook boven het maaiveld uit te steken. Gemiddeld niveau zorgt voor gemiddelde aandacht.
Kwaliteit betaalt zich Al-Tijd terug! 1 goede klant, die op basis van goede inzet van kwaliteitsfotografie voor jou/jullie kiest, en je hebt de investering er al uit.

Zelf gaan jullie toch ook voor de betere kwaliteit in jullie markt?! Denk als een winnaar!

Samenvattend:

  • Denk vanuit mogelijkheden, benut de fotoshoot zo goed mogelijk
  • Zet je foto’s optimaal in > gebruik ze breed voor diverse media
  • Ga voor kwaliteit

Zo haal jij de waarde uit de fotografie!

Meer zien? Bekijk de onderstaande artikelen:

Share dit met je netwerk!